This me =))

This me =))

Monday, 4 July 2011

Buat Si dia ! Just for u ! =)

Senyumanmu <3 <3
Hai Assalamualaikum !!! Kembali bersama sy di bLOG hIKAYAT Umi Athifah !!! Wahhh ! Sangat2 lama saya tak update blog sy.. Naseb bek xjadi cendawan.. haha ! Well tengok pada tajuk pn emm mesty korang da terpikir pe laaa minah niy nk cerita.. Haa cinta die la niy.. haha! Yes mmg btl ! But i am still single n available.. wahh ! Bkn nk promote atau pe,just wanna tell the truth.. =)

my love.. <3 <3
 
          Cinta adalah sesuatu yang indah dan membuat kita buta kerana cinta. Ini kisah benar.. Pertama kali aq melihat dirimu,hatiku sudah berdetik bahawa kaulah yang aq cinta. Walaupun tanpa berkenalan,tapi aq mengerti bahawa inilah orang yang mampu membuat aq bahagia bila di sisinya. Saat indah bila bertemu dengannya.. Siapakah itu..?? Inilah rahsianya.. Aq mengenalinya di dalam laman sosial muka buku. Assalamualaikum sebagai pembuka kata kami berkenalan. Pada mulanya aq tidak mengenalinya. Tapi bla melihat gambarnya.. Haa aq kenal la niy.. hehe. Aq menjawab salam yang tergantung tanpa jawapan td. Ini kah namanya cinta? emm.. Kami berkenalan dengan memperkenalkan diri masing2.. Indahnya.. <3 <3 Tapi sedarkah ? Aq mula memasuki zon bahaya iaitu cinta memerlukan kita mengambil risiko untuk kecewa dan terluka.. Dan sebenarnya aq sudah mengembil Zon itu... "Bila Cinta bersuara, Hati akan terdiam dan seluruh tubuh akan kaku kerana bila Cinta menguasai diri segala2nya akan berubah.."
          Indanya cinta itu di mata aq. Kami mengenali antara satu sama lain,tanpa sedar kata2nya membuatkan aq mula sayang dan tidak mahu meninggalkannya.. Tapi aq tau hanya aq yang merasakan semua itu.. Bukan nya aq mahu mengharap tapi kedegilan ku memaksa aq mengharap pada si dia.. :'(  Saat aq memiliki no hp nya. Aq rasa seperti wahh bertuahnya aq sebagai seseorang perempuan yang dapat memiliki num nyee.. hehe.. Tapi aq tau semua itu tidak lah indah mana.. huh. =,=' Saat aq mula mengetahui bahawa dia sudah dimiliki oleh seseorang.. Sekali lagi hati ku hancur kerana cinta. Dimanakah harus ku mengadu? Dimanakah harus ku berkongsi cerita lagi? Yang indah jadi suram.. Gelap gelita kisah cinta ku.. Huhh.. =,='
         Aq sentiasa berdoa pada Yang Maha Esa.. Jika dia benar jodohku,dekatkanlah kami.. Jika tidak Kau jauhkanlah kami.. Tapi aq masih tidak mendapat jawapan yang muktamad.. Masih ada teka teki pada soalanku.. emm.. Bilakah si dia akan menjadi milikku. Tapi aq bersyukur kerana aq masih mempunyai peluang untuk bersahabat dengan si dia.. Aq tetap ingin menjadi sahabat dia walau apa pun yang berlaku kerana bila cinta di hati sahabat menjadi ikatannya lebih kukuh. Aq takkan lupa bila aq bertemu dengan dia haha ! Sumpah comel muka dia.. =) Smart tu tak payah cakap laa.. Memang bg sy dialah lelaki yg sy nanti2 kan.. emm tp apekan daya kita xtahu jodoh kita dengan sapa,hidup sampai ke akhir hayat dengan siapa kan.. hehe.. Just yg penting adalah REDHA je laa... Saat aq mencintai dia tiada orang lain yang aq ingin tunggu. Hanya dia sahaja.. Aq takot juga jika terlalu mengharap pada dia yang belum pasti. Huhhh.. =,='          Bagi ku dia adalah yang teristimewa dan yang terindah pernah ku kenali.. Banyak perubahan yang dia telah lakukan tanpa dia sedari.. Aq hanya menyayangi nya dan mencintainya sehingga ke akhir waktu.. Walaupun Allah tidak memberi 'hint' bahawa dia adalah jodoh ku,tapi aq masih ingin menunggunya.. Cinta ku tidak bersyarat. Cinta ku tulus ikhlas hanya untuk dia. Kasih ku,sayangku,cintaku hanya untuk dia. Inikah penghujungnya? Tidak lagi kawan-kawan.. Masih panjang lagi perjalanan aq.. Indahnya percintaan ku tanpa perlu dua2nya merasakan.. Jika engkau dapat merasainya juga lebih bagus.. hehe..
         " Saat cinta itu hadir dia tidak akan memberitahu kita. Kita sebagai manusia yang akan merasainya sendiri dan akan menghayatinya sendiri.. Bila cinta itu hadir kita takkan dapat memilikinya semudah itu tanpa memerlukan penyiksaan,pengorbanan,penderitaan,kekecewaan. Ini semua asas sebelum cinta.. Kerana cinta itu begitu indah maka dengan itu ia amat susah untuk dimilikinya.. <3 <3 <3 "

         Buat si dia.. Sy sayang awk sangat2 n berharap awk bahagia dengan pilihan awk sekarang n sy sentiasa doakan yang terbaik untuk awk.. Saya tak mengharap kat awk.. Sy tau siapalah sy di mata awk n pandangan awk. Hanya sebagai adik,kakak,rakan2.. Hurmm sy tau kita dimana n semua tu tak payah pikirkan.. Allah dah tentukan yang terbaik untuk kita.. yee.. Assalamualaikum...
P/s : Just for awk kalau awk faham laa ye.. hehe.. =)
This one my love.. <3
Haa amcam my story>> so sad kan ! hahaha ! bUt its oke laa.. takde hal laa.. Yg penting sy hapy ngn hidup sy n walaucmner pn sy kne jalani kehidupan sy niy jgk.. kn3?? hahaha.. Well ! harap korg semua terhibur n walau pn xberapa nk pandai kn tulis.. but inilah yg sy mampu hari niy.. Hehehe.. Insya-allah sy akan cuba lg lebih baik.. ! okeyh guys ! so misss u all guyz ! harap korg akan bace semua niy n pada yang sy tujukan.. jgn lupa baca ! klu la terbukakan hahaha ! k la assalamualaikum !! Happy pulak da selesai tulis ! =)))

Sunday, 3 July 2011

Kl gangster !

Benar kata orang.. belum cuba belum tahu.. Haa sy sudah cuba anda bila lagi?? haha ! Sangat2 best la movie niy ! Buat sy rasa wowww !!! Syok sangat2 !! Jalan cerita yang sangat kasar dan ganaz membuat kan sy rasa gempak sgt2 ! Jarang la orang malaysia nak buat cerita yang 100 % ganaz gaduh2 !! Haa meletop tak SYAMSUL YUSOF ! ?? hehehe... Sy da addicted ngn Syamsul yusof niy.. hehe.. Jangan main2 naa.. hehe..
Well everytime sy teringat cerita niy sy teregt seseorang.. eh.. Tbe2 lak kan.. keh keh..
Syamsul yusof,adi putra,aron aziz.. =)
     Ok2.. cerita niy dapat 11 juta k ! haa Tahniah pada Syamsul Yusoff ! You Are The Best ! Well tgk la pelakon kegemaran sape?? boleh gitu?? Pun boleyhh kan.. hahaha ! Yang penting cerita niy mmg da Box Office gituu.. wahhh !! Terkejut nyah !! Mmg the best la korang2 niy ! Pelakon2 yang membintangi filem ini juga banyak memberi lakonan yang sangat2 memberi impak pada filem ini ! Sehingga ada yang nak pe tuu saman2 la pe laa.. Haa xkan nak duit orang kot tuu yang nk saman2 tuu.. Dah tau dapat 11 juta kan.. Haa jelez la tuu.. hahahaha ! so guys kalau da kuar cdnye jangan lupa beli tau ! yang Original tau !!! ingat tuu !!
So guys u all nak dengar cerita baru dr i x?? haha ! kalau nak jom sme2 follow my blog k ! =)
       So thatz Allz je la cerita i sal filem niy.. Satu ayat yang i mampu bg emm pe ye? haa ! AMAZING ! ok daaaa...
assalamualaikum.. =)